"Livet är konstigt ibland.. Varför är man aldrig nöjd, varför ska man alltid längta efter framtiden, varför lever man inte bara i nuet och tar vara på varenda liten sekund jämt. Varför ska man ligga vaken på natten och oroa sig över saker man inte kan göra något åt? Vad är ens dessa problem till för. När jag var mindre levde jag alltid för varje dag som gick. Om det så var en måndag eller en fredag. Är det för att man har blivit äldre och fått en inblick i hur livet faktiskt fungerar..? Allt var så enkelt när man gick vi skolan. Man gick till skolan varje dag, man visste vart man hörde hemma och man gjorde det läraren sa. Man behövde aldrig tänka eller fundera. Man fick vägledning genom livet på ett annat sätt. "
 
Det här låg kvar som utkast när jag gick in på bloggen. Hade inte publicerat det eftersom att det var något deppigt. Eller så är det inte det. Bara lite tankar och funderingar. :)
 
Iallafall så har vi haft besök även denna helg. Känns som att vi har varit ganska bortskämda med att folk kommer och hälsar på oss. Vilket jag gillar! Annars är det ju mest jag och Simon här hemma och vi lever ganska "på" varandra. Så lite sällskap är behövligt. Extra bra kändes det att Simons pappa och "hans" Maria kom hit eftersom att jag inte riktigt har fått chans att lära känna dom under dom här snart 3 åren jag och Simon har varit tillsammans. (By the way så har vi 2,5 år idag, det var alltså INTE förra månaden som jag påstod ;) Men vi har ju känt varandra i cirkus 3 år). Dom kom hit vid 12 på natten i fredags och då satt vi och pratade lite innan de va läggdags. På lördagen jobbade jag 2,5 timme och sen åkte jag med Patrik & Maria till ishallen och kollade på Simons näst sista hemma match. Det är förmodligen sista gången jag ser Simon stå i mål så det kändes extra bra att få vara med. Därefter åkte vi hem och lagade en god middag, tände ljus, tog ett glas vin, tittade på mello och åt chips. Super duper mysigt hade vi! :) 
 
Den här dagen är lugnet före stormen som man kan kalla det. Jag har två veckor fullspäckat med jobb. Vilket är skönt för pengarnas skull. Har även sagt upp mig och kommer jobba där mars ut, sen är jag klar. Anledningen till det är som ni säkert förstår att vi ska flytta hem till Sverige och våra familjer igen. Vad som händer där hemma tar jag som det kommer. Har iallafall tackat nej till erbjudandet från DG då jag vill ha ett fast jobb. Och jag ska kämpa tills jag får det, så jag och S kan köpa en fin lägenhet. :) Ser framemot det! 


 

Kommentera

Publiceras ej